
KinEtre - animacja dla laika
10 sierpnia 2012, 17:02W Microsoft Research trwają prace nad KinÊtre - realistyczną animacją dowolnych obiektów, którą może przygotować każdy laik. Eksperci z Redmond wykorzystują w tym celu urządzenie Kinect.

Własne pobudza za mocno, cudze za słabo
10 sierpnia 2012, 10:28U osób z syllogomanią, które odczuwają przymus zbierania zbędnych przedmiotów i zagracania nimi domu, dwie części obwodu odpowiadającego za podejmowanie decyzji są zbyt słabo aktywowane podczas obcowania z cudzą własnością i nadmiernie pobudzone, gdy chodzi o rozporządzanie swoimi dobrami (Archives of General Psychiatry).

iBatsID - internetowe narzędzie do rozpoznawania dźwięków nietoperzy
7 sierpnia 2012, 10:16Międzynarodowy zespół naukowców stworzył iBatsID - darmowe narzędzie internetowe do identyfikacji sygnałów echolokacyjnych 34 gatunków europejskich nietoperzy.

Curiosity wylądował
6 sierpnia 2012, 05:44Łazik Curiosity wylądował na Marsie. Kosmiczny dźwig za pomocą nylonowych lin opuścił pojazd na powierzchnię Czerwonej Planety

Widzenie w stylu mruka
29 czerwca 2012, 17:00Mruk Petersa, zwany inaczej trąbonosem (Gnathonemus petersii), ma nietypowo zbudowaną siatkówkę, która pozwala na połączenie wrażliwości czopków i pręcików, tak by wykrywać bodźce o mieszanych barwach. Z drugiej strony grupowanie fotoreceptorów - czopki znajdują się w zagłębieniach z kryształami fotonicznymi, a pręciki pod spodem - umożliwia ignorowanie szumu przestrzennego.

Przepaść międzypokoleniowa zapełniona dzięki tabletowi
18 czerwca 2012, 11:58Młodzi Namibijczycy z wiosek na pustyni Kalahari wyjeżdżają do stolicy na studia czy do pracy. Gdy po paru latach wracają, nie są zaznajomieni z tradycją swojego plemienia. Powrót do korzeni i półkoczowniczego trybu życia mają im ułatwić tablety z trójwymiarowym modelem wioski.

A pilotem rządzą bakterie...
18 czerwca 2012, 09:23Choć nie zwracamy na nie uwagi, bakterie cały czas nam towarzyszą. Żyją w nas, na nas i na naszych sprzętach. Całkiem niedawno ujawniono, że biura kobiet są czystsze od biur mężczyzn, a teraz naukowcy zajęli się systematycznym przeglądem stanu mikrobiologicznego pokojów hotelowych. Okazuje się, że jednym z najbrudniejszych elementów wyposażenia jest pilot od telewizora. Nie lepiej wypadają wózki samych pokojówek.

FPS nie czyni wielozadaniowca
14 czerwca 2012, 11:40Multizadaniowcy mający dużą praktykę w grach komputerowych, którzy jednocześnie patrzą na mapkę, rozmawiają z innymi i stale szukają wroga, wcale nie radzą sobie o wiele lepiej z rozmową przez komórkę w czasie jazdy samochodem.

Zobacz Wenus na tle Słońca - to jedyna okazja
1 czerwca 2012, 08:46Już 6 czerwca bieżącego roku będziemy świadkami wydarzenia, które nie powtórzy się za naszego życia

Déjà vu to kwestia układów
28 maja 2012, 16:53Wykorzystując grę The Sims, prof. Anne Cleary z Uniwersytetu Stanowego Kolorado wykazała, że déjà vu jest z większym prawdopodobieństwem wywoływane przez sceny z układem przestrzennym zbliżonym do czegoś, z czym wcześniej się zetknęliśmy. Treść nie ma znaczenia, kluczowe wydaje się ustawienie.